Xiular

by poper

Eduard Voltas ‏‪@eduardvoltas

Els que han xiulat Cruyff per parlar en castellà són la mena de gent que ens farà perdre el referèndum.

Salvador Daroca ‏‪@Poper

‪@eduardvoltas i quina mena de gent ens el farà guanyar? 

Eduard Voltas ‏‪@eduardvoltas

‪@Poper La que suma, la que no fa retrets, la que aplaudeix, la que somriu, la que empatitza amb els altres, la que vol un país per a tots.

Salvador Daroca ‏‪@Poper

‪@eduardvoltas amen.

 

No se que és el que em grinyola més, si la sentència, el sil·logisme o el desdeny. Però encara que estic convençut de que s’ha escrit amb tota la bona fe del món, també estic convençut que no s’adiu a la realitat i per tant la manipula i la porta a una conclusió falsa.

Intentaré explicar-me i gràcies d’antuvi per passar per alt les meves mancances. No crec que hi hagués ningú al camp que xiulés Cruyff per parlar en castellà. Els que van xiular al Cruyff ho van fer per no parlar català. I aquesta és una graaaaan diferència amic Voltas. I no, els que van xiular no són els guardians de les essències, ni la tribu aïllada esclava de les seves tradicions paganes, ni impermeables a la realitat que els envolta. Són la mena de gent que sempre hi és. Al partit de la selecció, pagant la quota de l’Omnium, de la Plataforma per la Llengua. Que recorre el país amb el correllengua. Que va als aplecs de sardanes i aprèn a contar-la i repartir-la. Que s’implica a les consultes populars, que forma par de l’assemblea nacional catalana, que pertany a la colla de geganters del poble, a la colla de castells… totes activitats i entitats integradores. I aquesta mena de gent que penca cada dia la catalanitat, per damunt de cap mena de consideració, pot expressar el seu sentiment quant se sent estafada.

Tinc la sensació d’estafa quant ve algú i em diu, molt bé noi, tots aquets anys manifestant-te, entestant-te a comunicar-te en català, cercant l’única sala que fa l’estrena de la pel·lícula en català per anar-hi amb els teus fills, esperant fins un any per llegir la traducció d’un llibre que t’interessa …tot això està molt bé, però ara deixa fer als que hi entenen de política que tu, amb aquesta dèria que tens pel català ho engegaràs tot a rodar, que el que es tracta és de guanyar un referèndum i necessitem que sumis, no facis retrets, aplaudeixis, somriguis, empatitzis amb els altres.

I sí, jo també vull un país per a tothom i vull que molts sumin per aconseguir-lo, que no em facin retrets per voler que almenys l’entrenador de la selecció catalana en un partit, que no és altra cosa que una reivindicació, almenys digui “bona nit”, que aplaudeixi quant vulgui manifestar la meva necessitat de respecte a la llengua que jo tinc envers les altres, que empatitzi amb tots els que durant molt de temps hem estat tractats com a ciutadans de segona fila i que, amb tot, sempre tenim un somriure per encarar el dia a dia, però que de tant en tant hem de xiular.

Anuncis