Tinc clar que el meu vot serà per a ERC

by poper

Sóc un indecís. Però tinc clar que votaré ERC.

Malgrat que tinc clar que sense CiU i els seus votants no aconseguirem l’estat propi.

Un altra cosa seria que ERC tingués majoria absoluta, però puc intuir que això no passarà, no?

També podria votar a les CUP, ja els vaig votar a les municipals, perquè crec que la regeneració política és del tot imprescindible i que el paper que poden desenvolupar les CUP, només el poden fer les CUP.

Ens cal implicar els grans poders a l’ombra o, si mes no, no tenir-los  en contra.

Per això cal CiU, els vaig votar una vegada fa molts anys, pobre de mi, i van pactar amb l’Aznar. Però per això caldrà cedir més poder econòmic, que vol dir privatitzar serveis públics, que per altra banda és el que està fent CiU, la última Aigües Ter-Llobregat. El capital sempre vol contrapartides. Canviant l’espoli de l’estat espanyol per l’espoli de les contes de resultats d’empreses privades.

El meu vot podria ser per SI, si cal, ja que hi comparteixo objectiu i tossuderia, i en determinades ocasions cal prendre decisions dràstiques. Val a dir que a SI no l’he votat encara. No se si a l’hora de la veritat es barallaran amb el PP, Ciutadans, PSC o amb ERC o CiU.

A ICV també els vaig votar alguna vegada a les municipals, però he anat comprovant que no els costa gaire d’acomodar-se, el seu discurs és atractiu, ecològic, solidari, social, però per exemple a Reus van contribuir en la seva mesura, o no van estar el suficientment amatents per fiscalitzar aquesta infàmia anomenada INNOVA, i la gestió de Medi Ambient i Interior al capdavant del Govern de la Generalitat…, una llàstima.

De les altres opcions ja no m’ho plantejo, encara que també he votat alguna vegada al PSC, en algunes municipals i fins i tot una vegada en unes generals a l’estat espanyol. Però el PSC s’ha quedat sense ànima i s’ha convertit en un una mena de cos zombi que només es mou per lo que intueix que li passa per davant.

Jo el que vull és ser ciutadà de Catalunya. Jo el que vull és que Catalunya sigui independent. Vull que la gent de Catalunya tingui feina i oportunitats i que sigui la gent la que decideixi el seu camí. Jo he tingut l’oportunitat de parlar amb alcaldes, presidents de consells comarcals, fins i tot he escoltat alguns alts càrrecs de CiU fora de les tribunes públiques i el concepte que tenen de la gent, del poble, creieu-me, és per a posar-se a plorar. I això em fa estar alerta de que només estiguin utilitzant la veu del poble a la manifestació de l’onze de setembre.

Ja ho he dit al començament, sóc un indecís. Tinc dubtes. Les preguntes que em plantejo, potser no són les correctes, les reflexions que faig i a les conclusions que arribo, potser estan esbiaixades perquè em manquen més dades. Però com també he dit al començament votaré a ERC.

Que a ERC també se’ls poden tirar en cara moltes coses, com INNOVA a Reus, sí. Com haver donat suport a un president de la Generalitat com el Sr. Montilla, sí. Encara que personalment crec que era imprescindible per arribar a on som ara. I altres retrets que vulgueu recordar. Però el que sí que sé, perquè no ho pot qüestionar ningú, és que ERC sempre s’ha mantingut ferm en la defensa de Catalunya. No va votar aquesta constitució espanyola que ens amenaça, no va votar aquest estatut humiliant, sempre ha treballat i lluitat per la independència de Catalunya i amics meus, no estem parlant d’això? No és precisament això el que volem decidir ara?

Anuncis